lördag 19 oktober 2013

I morse hade vi minusgrader och frost för första gången i år. Ofta vid sådana där krispiga mornar brukar dagen bli frisk och solig. Men inte idag. Kl är nu 12 och det är grått och murrigt, nästan lite mörkt.
En riktigt mysdag med soffhäng, film, tända ljus önskar jag mig. Istället blir det jobb framför datorn och sedan sortering av tusentals papper. Min bokföring ska in i veckan som kommer.
Även om jag har god rutin vid det här laget (varit min egen nästan oavbrutet sedan 2002) så blir det alltid så himla mycket papper i det här lilla, lilla företaget. På bara 3 månader svämmar hela lådan över. Kvitton, räkningar, intäkter och noteringar. Kontoutdrag och avräkningsnotor av alla de slag.
Bäst att ta uti med det där på en gång!

Önskar er alla en fin lördag!

Ebba

2 kommentarer:

  1. Ja, nu är den i antågande - den mörka årstiden. Ska vi rymma tillsammans? Vad tror du om Marrakech? Värme, kryddor, dofter, färger, myller.............................Din mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mamma, min fina mamma. JAAAAAA!!!!!!! När åker vi?

      Radera