tisdag 26 mars 2013

Washi-what?



Det här med washi-tape är ju inget nytt under solen. Där borta i Japan har man använt den fina papperstejpen huuuur länge som helst och här hemma har det väl snart inte undgått någon hur jäkla grym den är till allt möjligt. Eller?
I allafall inte om man gillar pyssel och inredningsbloggar, som jag.
Men det där med att vira en hel tejprulle runt en glasburk för att den ska få ett fint mönster är inte riktigt min grej. Inte heller att tapetsera hela väggar med snygga "moodboards" som sedan trillar ner (har jag hört) är min grej. Även om det är sjukt snyggt. Det funkar liksom inte i en skånelänga med väggar som är skrovliga av puts. Eller tapetserade med strukturtapet för den delen.
Några taprullar har således inte fått flytta hem till mej. Fören nu. Å nu är jag galet upp över öronen förälskad! 
Tanken är att jag ska paketera de snyggaste paketen till mina kunder men nu känner jag plötsligt att risken är överhängande stor att jag kommer tejpa loss både här och där. På gott och ont. Jag ser plötsligt en washi-möjlighet i allt. Oj Oj Oj. Vart ska detta sluta? Washi-home? Ja, vi får väl se...
Till att börja med gör de sig väldigt bra på bild. Snyggtejp på riktigt!























Nu är det säkert någon som inte als kan fatta hur man kan gå igång på några tejprullar. Men det kan man. Lovar. Vill du gå loss och få inspiration kan du kolla in Helenas inlägg på Craft and creativity eller kolla in min Pinterest-board "Washi, Paper & Packing"

Mina rullar har jag direktimporterat från Kina. Beställde i en Etsy-butik  (har jag förresten sagt hur övergrymt Etsy är??) och de levererades direkt från Shanghai till mitt lilla lokala postombud på knappt 2 veckor. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar