tisdag 15 januari 2013



Jag sitter ofta till långt in på nätterna och jobbar. Igår var inget undantag. Katalog efter katalog med kläder och prylar gicks igenom. Jag kalkylerade fram priser och sorterade därefter bort de leverantörer jag bestämt mig för att antingen vänta med eller inte satsa på alls.
Kvar finns en handfull märken och nu är det bara den stora uppgiften kvar att välja modeller och färger samt bestämma mig för hur stor del av budgeten respektive märke ska få.

Det svåra är att jag måste beställa hela vårens varulager via katalog. Många märken har jag aldrig varit i kontakt med förut och i en katalog är det svårt att avgöra produkternas kvalitet. Hur sömmar och tryck ser ut, tygers kvalitet mm.
Anledningen till detta är att man gör sina inköp på mässor ett helt halvår före leverans. Det betyder att produkterna i de kataloger jag nu bläddrar i visades i Augusti förra året, innan jag bestämde mig för att dra igång min verksammhet. 
Därmed är jag helt utelämnad till bilder och beskrivningar i text. Detta kommer säkerligen att leda till en och annan felsatsning men det är inte mycket jag kan göra.
Några av märkena kommer jag att träffa i nästa vecka då jag åker till Paris för att titta på kollektioner för leverans hösten 2013. Efter den resan kommer det vara lite lättare att bestämma sig även när det gäller katalogbeställningarna. 
Att få titta och känna på produkter "in real" är A och O om man vill erbjuda sina kunder god design och bra kvalitet!

I dag sitter jag framför brasan med datorn i knät. Leveransvillkor och köpinformation ska tänkas över och helst färdigställas.



1 kommentar:

  1. ja det blir bra för dej att komma till Paris så du kan känna på produkterna! puss

    SvaraRadera