onsdag 30 januari 2013


I natt kom vi hem efter 4 dagar i Paris. Jag ska inte säga att inköpen för hösten är helt och hållet klara men jag har iallafall kommit en bra bit på väg.
Med över 400 utställare blir man rätt mör i bollen efter ett tag! Då jag aldrig besökt Playtime förut och eftersom många märken är helt nya för mej måste dem alla gås igenom, ett efter ett. Vissa kan man ju hoppa över på en gång de de inte alls faller mig i smaken, men så fort det ser lite intressant ut måste jag höra mig för huruvida de jobbar med ekologiska material eller ej. Inte helt sällan blir man ståendes i en monter och pratar och pratar och rätt som det är har det gått en timme eller två. 

Att det råder totalt fotoförbud inne i montrarna det måste man respektera. Naturligtvis vill de skydda sin design in i det längsta. Det är ju naturligtvis inte så roligt att få sina produkter kopierade innan man ens själv satt dem i produktion.
Men några miljöbilder kunde jag ändå inte låta bli att ta...























 
Tillbaka på hotellet efter 8 timmars mässjobb var det bara att fortsätta. Ordrar och kataloger gicks sakta men säkert igenom ännu en gång...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar